خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 10:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری:

اظهارات ضدایرانی گروسی پیروی از سیاست فشار حداکثری واشنگتن و اروپا است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد رویکرد و موضع گیری ضدایرانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دستورکار سیاسی است که واشنگتن و شرکای اروپایی آن دنبال می کنند تا سیاست فشار حداکثری را عملیاتی کنند.

احمد نادری  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدایرانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص عدم همکاری‌ کشورمان با این نهاد بین المللی و عدم شفاف‌سازی فعالیت های هسته ای، گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات برجامی خودش پایبند بوده و مطابق قانون راهبردی مصوب قوه مقننه موظف بوده در پاسخ به بدعهدی های ایالات متحده و اروپایی ها، سطح غنی سازی را به حدی برساند که نیازهایش را برآورده کند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اظهارات گروسی مبنی بر غنی سازی 84 درصدی اورانیوم از سوی کشورمان کذب محض است، اظهار کرد: بدون شک می توان اذعان کرد این رویکرد و موضع گیری ضدایرانی، دستورکار سیاسی است که واشنگتن و شرکای اروپایی آن دنبال می کنند تا سیاست فشار حداکثری را عملیاتی کنند.



وی ادامه داد: در واقع جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر توانسته به دستاوردهای سیاسی و بین المللی خوبی برسد که عضویت در پیمان شانگهای، فراهم شدن پیوستن به بریکس و حای چانه زنی برای آزادسازی پول های بلوکه شده از جمله آنها محسوب می شود؛ به عبارتی آمریکا به این نتیجه رسیده تحریم هایش علیه تهران و حتی کشورهایی مانند روسیه و غیره به نتیجه نرسیده و زیرا ساختار این محدودیت های ضدبشری پوسیده است از این رو آخرین اقداماتش برای پاسخ و نشان دادن عکس العمل در رابطه با موارد اخیر را انجام می دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه  مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید دستاویز دولت های غربی باشد و باید تلاش کند به وظایف فنی خودش رسیدگی کند، افزود: گروسی در سفر اخیر خودش به کشورمان از روند نظارت بر فعالیت صلح آمیز ایران تقدیر کرد لذا ابراز نگرانی اخیر وی بیانگر عدم دیدگاه کارشناسی و جهت گیری کاملا سیاسی است.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه این روند به جایگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان یک مرجع بین المللی خدشه وارد می کند و این موضوع آسیب بزرگی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367540
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار